Išvyka į Cosenzą. Ko išmokome Italijoje?



Išvyka į Cosenzą. Ko išmokome Italijoje?

Lapkričio 25 d. – gruodžio 1d. transporto skyriaus vadovas Aurimas Jančauskas ir profesijos mokytojas Viktoras Tunevičius pagal projektą „Technologinių profesijų (specialistų) mokymo teisinio reglamentavimo sistemiškumas“ lankėsi Italijos Cosenza mieste įsikūrusioje profesinio rengimo mokykloje „Marconi“ bei keliose privačiose vairavimo mokyklose, autoservisuose.
 
Mokymų tikslas – susipažinti su kitose šalyse taikomomis technologinėmis galimybėmis, mokymo programomis ir pritaikyti tas žinias tobulinant mokinių mokymą Lietuvoje.
 
Išvykos metu dalyviai susipažino su Italijos švietimo sistemos profesinio rengimo ypatumais, galėjo palyginti Italijoje ir Lietuvoje naudojamų darbo metodų ir mokymo metodų skirtumus. Pastarųjų pasirodo yra iš tiesų daug, pradedant nuo to, kad Lietuvoje praktinio mokymo valandų yra kur kas daugiau lyginant su Italijos sistema. Mūsų centro darbuotojai sužinojo daugiau ir apie Italijos vyriausybės siūlomas lengvatas profesinio rengimo mokykloms ir privačių įmonių investicijų galimybes.

Apsilankymas įvairiose mechaninėse dirbtuvėse ir automobilių prekybos centruose leido susipažinti su Italijoje naudojamais metodais ir darbo stiliumi, technologijomis, įrankiais, kokybės sistema, saugos taisyklėmis darbo vietoje, ekologinėmis mechaninėmis dirbtuvėmis ir automobilių prekybos centrais.

Lankydamiesi vairavimo mokyklose mūsų darbuotojai galėjo palyginti teorinių ir praktinių pamokų mokymo metodus Italijoje ir Lietuvoje. Sužinojo apie Italijos vairavimo instruktoriaus darbo vykdymo reikalavimus, pasirengimo egzaminams tvarką, reikalavimus ir normas norint išduoti vairuotojo kvalifikacinę kortelę (kodas 95) ir mokymo programą vietinėse vairavimo mokyklose.

Įdomu yra tai, kad Italijoje mokinys iš pradžių turi bendrąją informaciją apie visas kelių eismo taisykles ir tik vėliau specializuojasi, tuo tarpu Lietuvoje mes iš karto renkamės norimą krypti ir tikslingai einame jos link .

Šios stažuotės metu Aurimas ir Viktoras ne tik ugdė profesines žinias bei sėmėsi idėjų mokymų organizavimui, bet tuo pačiu ir gerino savo socialinius įgūdžius bendraudami su lankytų įstaigų darbuotojais, plėtė asmeninį kontaktų tinklą bei surado tinkamiausią praktikos vietą savo mokiniams.
 
 
Projektas „Technologinių profesijų (specialistų) mokymo teisinio reglamentavimo sistemiškumas“ Nr. 2018-1-LT01-KA116-046851 finansuojamas pagal Erasmus+ programą.
 
Informacija atspindi tik autoriaus požiūrį.
Europos Komisija nėra atsakinga už informacijos turinio teisingumą